Sådan skriver du easypeasy en KILLER overskrift

med 5/5-modellen

Et online-kursus for dig, der vil have et effektivt værktøj til at skrive uimodståelige overskrifter.

Slut med at være i tvivl, om dine overskrifter er gode nok.

Nu får du et værktøj, der sikrer, at dine overskrifter fanger læseren og får hende til at læse videre – hver gang.

Yes, jeg vil lære at skrive KILLER overskrifter:

Hvad får jeg på kurset?

På kurset ‘Sådan skriver du easypeasy en KILLER overskrift (med 5/5-modellen)’ får du et enkelt værktøj, der gør det nemmere end nogensinde at skrive effektive overskrifter.

Du lærer fx:

  • Hvorfor det ikke er nok, at din overskrift opsummerer teksten (og hvad den i stedet skal)
  • Hvilke to fejl, der plager alt for mange overskrifter derude (og hvordan du nemt undgår dem)
  • Det enkle greb, som gør din overskrift uimodståelig for enhver læser (og hvordan du bruger det).

Fundamentet i kurset er 5/5-modellen, som jeg selv har udviklet. Inden du hører lidt mere om den, skal vi lige svare på et vigtigt spørgsmål.

Nemlig:

Hvorfor er overskrifter vigtige?

Overskrifter er drønvigtige. Af to grunde:

1. Overskriften er det første, din læser ser

Uanset om din læser er i sin indbakke, på sociale medier eller et andet sted på nettet, er overskriften sandsynligvis det første af din tekst, hun ser.

Og get this: Overskriften afgør suverænt, om hun læser resten af din tekst.

Hvis den ikke giver hende lyst til at læse videre, er det lige meget, hvor god resten af teksten er. For den bliver slet ikke læst.

Derfor er det vigtigt, at dine overskrifter spiller MAX.

2. Overskriften er et gateway-drug

Det, du lærer om at skrive effektive overskrifter, kan du overføre til alle andre aspekter af at skrive tekster, der skal overbevise.

Teknikker, greb, sproglige finter, den bagvedliggende psykologi. Alt sammen, som du lærer på kurset her, kan du bruge, når du skriver tekster, der skal få modtageren til at handle.

Det er da meget cool, ikk’?

"Med den her model er det svært at fucke up!"
Profilbillede Gitte Skov Bækstrøm, der fortæller om online-kurset om at skrive gode overskrifter
Gitte Skov Bækstrøm
Marketing Assisten, Wiley X
"Med den her model er det
svært at fucke up!"
Profilbillede Gitte Skov Bækstrøm, der fortæller om online-kurset om at skrive gode overskrifter
Gitte Skov Bækstrøm
Marketing Assisten, Wiley X

"Fagligt har jeg fået SÅ meget at arbejde med"

“Jeg har altid hadet overskrifter en lille smule, fordi der bliver prædiket “De er SÅ vigtige!” Nå, men hvad skal jeg gøre ved dem? Nu har jeg i det mindste et solidt udgangspunkt at arbejde ud fra. Noget, jeg kan læne mig op ad, når jeg (hver eneste gang) sidder og tænker “Ingen læser overskrifter”, bare for at fjerne presset.

Desuden har jeg fundet ud af, at jeg ikke har været heeelt ved siden af. Der er bare så.meget.mere bag overskrifter, end jeg overhovedet havde tænkt.

Jeg er vild med kurset. 5/5-modellen er virkelig overskuelig og hænger nu ved mit skrivebord.”

Louise Nyhus Nielsen

Tekstforfatter, Sinful

"Et tagselvbord af tips og tricks!"

“Jeg er ovenud begejstret for kurset. Har lært virkelig meget og føler mig MEGET bedre klædt på til at skrive bedre overskrifter og tekster i det hele taget.

Kurset er et tagselvbord af tips og tricks. Jeg kommer aldrig til at læse en overskrift igen, uden at tænke teorien bag. Og mine overskrifter vil helt sikkert blive (endnu) bedre.

Jeg er vild med 5/5 modellen: Den er nem at forstå og nem at bruge. Jeg synes, at jeg har fået et meget værdifuldt værktøj med mig.

Fedt kursus. Alle, der arbejder med tekster, kan lære noget af det.”

Mette Villesen

SoMe Manager, Boisen

5/5-modellen

Modellen er et enkelt værktøj til at skrive bedre overskrifter.

Den består af 5 typer af overskrifter og 5 optimeringsgreb.

Derudover får du i kurset en gennemgang af, hvordan du bruger den effektivt, så du får mest ud af modellen (+ en enkel opsummering på PDF).

Jeg vil anbefale, at du har modellen liggende, der hvor du arbejder – så du nemt og hurtigt kan kaste et blik på den, hver gang du skriver overskrifter.

Men er det her noget for mig?

Okay, spørg dig selv:

Skriver du overskrifter i dit arbejde? Fx til artikler, e-mails, annoncer eller sociale medier?

Og kæmper du nogle gange med at lave dine overskrifter effektive nok?

Ville du indimellem ønske, at du havde et redskab, du kunne bruge, der gjorde det lettere at skrive overskrifter?

Så tror jeg, at kurset her er noget for dig.

Det siger andre om kurset:

"Strålende kursus"

“Mange fede fifs og fiduser til at komme ud over stepperne. Der er gode tips til at få hul på overskrift-bylden, men også tips til at arbejde med (salgs)tekster helt generelt.

Jeg har fået inspiration, konkrete tips og en bedre forståelse af disciplinen: overskrifter. Jeg ved, at den er vigtig, men hvordan angriber man den? Det er guld værd nu at have nogle ”go to”-værktøjer, der hjælper mig med at fange læserne og sende dem videre i teksten.

Og nu har jeg post its og checklister hængende ved mit skrivebord, der minder mig om, hvordan jeg skriver bedre.

Jeg vil anbefale kurset til alle, der arbejder med tekst. Overskrifter er ofte en brydekamp, og når man ligger svedig og udmattet under skrivebordet, ønsker man ofte, at man havde flere greb, kneb og beskidte tricks i ærmet. Det får du på kurset her.”

Patrick Blåbjerg-Thomsen
Marketingkoordinator, Vertica

"Genialt med PDF til sidst"

“Godt kursus! Det er overskueligt og nemt at finde rundt i. Genialt med PDF til sidst.

Jeg fik genopfrisket (og nytænkt) metoder, så mine overskrifter bliver bedre. Fremover vil jeg bruge de 5 optimeringsgreb til at forfine mine tekster og overskrifter.”

Andrea Brobjerg Jakobsen
Kommunikationskoordinator, AMU SYD

"Super konkret og hands-on"

“Det var fedt at få noget mere evidensbaseret viden omkring, hvad der virker og ikke virker. Og lækkert at det er super konkret og hands-on! Jeg har fået en bunke ny viden og inspiration, samt konkrete eksempler at læne mig op ad.

Kurset er desuden overskueligt opbygget og relativt nemt at bruge som opslagsværk efterfølgende. Jeg har allerede brugt en del af tipsene! Tak.”

Tanja Lærke Larsen

Freelance content- og SEO-tekstforfatter

Hvor lang tid tager kurset?

Hør her: Din tid er vigtig. Det er min også.

Ingen af os orker flere kurser, som tager dagevis at komme igennem … og som vi aldrig får gennemført.

Derfor er kurset her kort og lige til sagen. Jeg vil tro, at det tager cirka to timer at gennemføre det. Måske mindre.

Sådan foregår det

Det her er et online tekst-baseret kursus.

Det ligger på en platform, der hedder Podia. Når du har købt kurset, får du en mail med et link til kurset. Opret din profil, og så har du adgang med det samme.

Det kræver internet at tage kurset. Men siden du læser det her, tænker jeg, at du har styr på den del.

Der er ikke nogen begrænsninger på kurset, og du beholder din adgang for evigt. Du kan genbesøge materialet, lige så tosset du vil. (Og det får du brug for, tror jeg, for du kan vitterligt bruge de her teknikker i dit arbejde hver eneste dag.)

Du er også sikret fremtidige opdateringer og tilføjelser til kurset. Det får du med i prisen.

Har du spørgsmål undervejs (eller brug for at sende fanmail), så skriver du selvfølgelig bare til mig. Min mail er heine@heineaaen.dk.

Når du har taget kurset:

  • Har du et nemt og overskueligt værktøj til at lave uimodståelige overskrifter
  • Kan du let se, hvordan du forbedrer enhver overskrift, så du får mere ud af den
  • Har du fået unik indsigt i, hvad der gør overskrifter effektive – og lært at bruge teknikkerne
  • Kender du en model og en lang række af greb, teknikker og små hacks til at gøre dine overskrifter endnu bedre.

Du kan jo spørge dig selv:

Hvis du kunne få blot 10 % flere til at klikke på dine overskrifter – uden at betale mere for annoncering eller give 1000-1500 kr. i timen for en dygtig copywriter –  ville du så gøre det?

Vil du have en værktøjskasse med psykologiske principper og copywriting-teknikker, som du kan trække på, hver eneste gang du skriver en tekst, som skal få modtageren til at handle?

Hvis dit svar er “øhm, JASGUDA”, så tjek kurset her ud.

Hvordan ville det være at:

  • Have en værktøjskasse spækket med greb, du kan bruge, HVER gang du skal lave en fængende overskrift?
  • Vide, præcist hvilke knapper du skal skrue på for at gøre din overskrift (endnu mere) uimodståelig?
  • Have et ark liggende ved dit skrivebord, så du kan tjekke (og syreteste) dine overskrifter – nemt og hurtigt – og sikre, at de spiller?

Hvis du tænker, at det kunne være RET FEDT – så tror jeg, kurset er noget for dig.

Hvem står bag?

Hej, jeg hedder Heine Aaen, og det er mig, der har lavet kurset. 

I +10 år har jeg arbejdet med tekst og online markedsføring – og siden jeg fandt ud af, hvor ekstremt vigtig overskriften er for, om din tekst bliver læst, har overskrifter fascineret mig. 

Uendelig meget. 

Jeg kender – og har brugt – ALLE modeller og teknikker til at skrive effektive overskrifter. 

Og selvom jeg har været glad for dem (og lært meget af dem), måtte jeg på et tidspunkt indrømme, at modellerne i mine øjne ikke var fyldestgørende. De manglede altid noget. 

Derfor begyndte jeg at stykke elementer fra modellerne sammen på min egen måde. Sådan begyndte jeg (uden jeg anede det) at bygge min egen model til effektive overskrifter: 5/5-modellen. 

Modellen er kernen i kurset her. 

Den er et redskab, som gør det nemt at skrive super-effektive overskrifter.

Du kan bruge modellen som et værktøj i dit arbejde – men du kan også bruge de kneb og teknikker, du lærer uafhængigt af modellen. På den måde kan du helt selv styre, hvordan du vil anvende den viden og de teknikker, du får på kurset. 

Men det forpligter også. 

Jeg har selv købt mange kurser, som jeg aldrig har fået gennemført. Og det er jo spild af alles tid. Så lov mig, please, hvis du overvejer det her kurset, sæt to timer af i din kalender med det samme – og tag kurset der. 

Ellers får du ikke noget ud af det.

Din investering i at lære at skrive fængende, fængslende og effektive overskrifter – uden at bruge flere uger på at lære det – er blot:

397 kroner + moms

Adgang til hele teamet?

Hvis du vil have kurset til dit team, dine medarbejdere eller dit netværk, så smid mig en besked.

Se, hvad andre siger:

"Langt nemmere at praktisere gode overskrifter"

“Overskueligt og enkelt kursus! Der var en tilpas mængde af teori, krydret med gode eksempler, så jeg hele tiden forstod, hvad du mente. Der var også glimt i øjet hele vejen igennem, så jeg var godt underholdt, mens jeg lærte modellen at kende.

Det bliver vist ikke meget bedre end det.

Det bedste ved kurset er modellen – den er et konkret værktøj, som jeg kan bruge bagefter. Det er fedt! Jeg kan holde min tekst op imod modellen, og så er det langt nemmere at praktisere de gode overskrifter.”

Benna Merrild
Selvstændig tekstforfatter

"Med den her model er det svært at fucke up!"

“Kurset er godt sat sammen, der er flow i indholdet, og så er der tænkt over, at det er skriveteknikker, som ikke kun kan bruges i nyhedsbreve, men faktisk hele vejen rundt i ens markedsføring, uanset platform. Jeg har faktisk fået mere lyst til at gøre mig mere umage, fordi jeg nu har nogle redskaber, som jeg ved, hvordan jeg skal bruge til at gøre mine tekster bedre. Der er rigtig mange kurser og metoder at skrive på, men jeg synes faktisk, at det her er en god basisstart, for med den her model er det ret svært at fucke up 😅 Tusind tak for et godt kursus – jeg er helt sikkert blevet klogere.”
Gitte Skov Bækstrøm
Marketingassistent, Wiley X

"Klæder dig på helt lavpraktisk"

“Inspirerende kursus! Det er enkelt sat op og kommer detaljeret omkring de mange overvejelser, der egentlig ligger i en god overskrift. Jeg kan godt lide, at kurset klæder dig på helt lavpraktisk og forklarer overvejelser og metoder gennem eksempler. Det er et kursus, som er dejligt nemt at forholde sig til og intuitivt at gå igennem. Samtidig er 5/5-modellen og de andre metoder enkle værktøjer, som jeg godt kunne se mig selv bruge i mit arbejde. Jeg tror, der mange, som kunne bruge kurset!”
Lasse Pedersen

Juniorkonsulent, Cabi

"Spændende, lærerigt og øjenåbnende"

“Kurset levede 100 % op til mine forventninger. Jeg har i dén grad fået øjnene op for, hvad jeg kan gøre ved mine overskrifter – og at de (surprise) ikke er en opsummering at selve teksten.

Og så er det fedt, at jeg har kunnet gennemføre det i mit eget tempo – i sofaen eller på kontoret alt efter temperament. Det er et super godt værktøj, hvor jeg nemt kan følge med i, hvor langt jeg er nået.”

Sofie Vind Meilvang Tøttrup
Kommunikations- og marketingansvarlig, Nasure

"Super kursus spækket med konkrete tips og tricks!"

“Noget af det bedste ved kurset er de mange eksempler og tippet om at skrive 25 overskrifter i en lang køre. Jeg vil helt sikkert tænke meget mere over overskriften i mit daglige arbejde, og når jeg laver posts på LinkedIn.

Kurset levede klart op til mine forventninger – og lækkert med en pdf med de vigtigste pointer.”

Line Lyst
Chief Entrepreneur, GN Store Nord

Ofte stillede spørgsmål

Er der videoer i kurset?
Nej. Måske kommer der det en dag, men lige nu er der ikke.
Hvorfor er det så billigt?
Ærligt – da jeg spurgte betatesterne, hvad de mente, kurset var værd, svarede de fleste mellem 1000 og 2000 kroner. Nogle mere end det. Og det vil jeg mene, kurset er værd. Men jeg vil gerne udbrede kendskabet til 5/5-modellen. Til så mange som muligt. Derfor har jeg sat prisen så lavt, at alle kan være med.
Hvor kommer 5/5-modellen fra?
Jeg har selv udviklet den baseret på diverse andre kendte modeller, de bøger om copywriting, jeg har læst, samt mine mange års erfaring som copywriter.
Er dit spørgsmål her ikke?

Stik mig en mail på heine@heineaaen.dk, så vender jeg tilbage hurtigst muligt.

Vil du også skrive KILLER overskrifter
– og suse forbi dine konkurrenter?